נכות בגין כאבי ראש

כאב ראש, אולי התלונה והתחלואה הנפוצה ביותר בעולם המודרני וזו שבפועל הרבה פעמים יש לה השפעה קשה על איכות החיים ואפילו התפקודיות בעבודה.

בסופו של יום, למרות הקושי הגדול שהיא מביאה, התלונה של כאב ראש היא תלונה סובייקטיבית (שהרי אין בדיקה אובייקטיבית שתוכיח או תשלול שאדם סובל מכאבי ראש) ובשל כך יש קושי אמיתי להוכיח נכות בגינה.

אם כן מה עושים?

תחילה, יש לאבחן את מקור כאב הראש – האם ממקור ראשוני (כמו כאב ראש מסוג "מגרנה") או שמדובר בכאב ראש ממקור שניוני, קרי תוצאה של פתולוגיה (כמו כאב ראש פוסט טראומטי לאחר חבלת ראש בתאונה, כאב ראש ממקור צווארי – למשל בעקבות פגיעת צליפת שוט וטלטול הצוואר בתאונה ועוד).

את האבחון יעשה, כמובן, רופא מתאים בהתאם לתלונות ואופי הפגיעה, כאשר אם מדובר בכאב ראש לאחר חבלת ראש, יש לפנות לנוירולוג שיפנה לבדיקות הדמיה מתאימות כמו MRI מח לשלילת דימומים.

במקרה של כאבי ראש, יש לדווח לרופאים המטפלים מה עוצמת הכאב ותדירותו וזאת באופן תדיר שהרי, כאמור מדובר בתלונה סובייקטיבית שאין דרך לאשר קיומה באמצעות בדיקה אובייקטיבית.

בנוסף, פעמים רבות שיעור הנכות ועצם קיומה יקבע בהתאם לטיפול הרפואי והתרופתי שניתן בגין כאבי הראש, קרי הרופא ישקול האם ניתן טיפול כרוני מניעתי לכאב הראש או שמדובר בהתקפים המטופלים נקודתית בלבד.

ליווי משפטי נכון וחכם, יאפשר לנפגע/ת הסובלים מכאבי ראש למצות זכויותיהם באופן אופטימאלי, דבר החשוב שבעתיים כאשר מדובר בנכות כנ"ל.

 

שתף את המאמר

מאמרים נוספים